אינדיקטור Volume, ווליום, נפח מסחר, מה זה Volume? הכל על ווליום בגרף
אינדיקטור Volume, מה זה ווליום?, מה זה נפח מסחר?, ווליום בגרף של מניה, ווליום בגרף של מטבע. הקדמה: קיימים מתנדים
מכפיל מכירות, מהו מכפיל P/S? איך לאתר מכפיל הכנסות בצורה פשוטה וכיצד לבצע שימוש בו?
בעת רכישת מניה ניתן להגיד שאנחנו ממש נכנסים כשותפים בחברה.
כתוצאה מכך עליית או ירידת ערך המניה לטווח הארוך תלויה בצורה מהותית בביצועים הפיננסיים של החברה שרכשנו.
לכל חברה שנסחרת בשוק ההון קיימת פעילות עסקית כלשהי שעליה העסק מבוסס,
יש לכל חברה נכסים, הכנסות, הוצאות ועוד.
כתוצאה מכך גם אם אתם משקיעים שלא מעניין אותם כל כך לנבור בכל שורה בדוחות הכספיים,
עדיין חשוב שיהיה בידכם לפחות ידע בסיסי בתחום הניתוח הפונדמנטלי.
בשלב הראשוני זה לעתים לוקח קצת זמן להבין את הנתונים הפונדמנטליים לעומק.
אך באמצעות למידה מסודרת ויעילה אתם תכנסו לקצב מהר מאוד,
ניתוח פונדמנטלי זהו ידע שלגמרי חובה להכיר כאשר משקיעים או סוחרים בבורסה.
בסקירה הקרובה אנו נעסוק במונח מכפיל מכירות Price To Sales Ratio.
לאחר קריאת הסקירה אתם תדעו להיעזר ולהשתמש במכפיל המכירות של חברות בצורה נכונה, בקלות וביעילות,
הוא עשוי לסייע לכם בעת בחינת מניות לפני כניסה לעסקה כלשהי.
מכפיל מכירות (מכפיל P/S) הוא חישוב אשר מציג לנו את היחס שבין שווי השוק של החברה (Market Cap) לבין ההכנסות (Revenue/Sales) שהחברה הפיקה ב12 החודשים האחרונים.
בכדי לחשב את מכפיל המכירות יש לקחת את שווי השוק של החברה (Market Cap) ולחלק אותו בהכנסות/מכירות החברה ב12 החודשים האחרונים ( TTM Revenue או Sales).
אין באמת צורך לחשב את מכפיל המכירות באופן ידני עבור כל מניה,
ניתן לקצר את התהליך ולאתר ישירות את מכפיל המכירות P/S בלחיצת כפתור.
ניתן לבצע זאת במגוון רחב של אתרים פיננסיים ואפילו ניתן לסרוק מניות מראש על פיו באמצעות מסנן מניות,
אנו מפרטים על כך בהמשך הסקירה לעומק.
1. מניית אמזון (AMZN) נסחרת בשווי שוק של 947.48 מיליארד דולר.
2. ההכנסות של חברת אמזון ב12 החודשים האחרונים הם 502.19 מיליארד דולר.
עכשיו כל שנותר בכדי לאתר את מכפיל המכירות P/S זה לחלק את שווי השוק בהכנסות החברה.
בכדי להגיע לתוצאה מה שנעשה זה לקחת את שווי השוק של חברת אמזון (947.48 מיליארד דולר) ונחלק אותו במכירות החברה (502.19 מיליארד דולר),
התוצאה שתצא לנו בדוגמה זו היא 1.89 ולכן זהו מכפיל המכירות (P/S) של חברת אמזון.
העדפה שלנו בתור משקיעים תהיה שמכפיל Price To Sales יהיה כמה שיותר נמוך כמובן.
מכפיל המכירות אומר כמה המשקיעים במניה משלמים עבור כל 1$ של מכירות,
אם מכפיל המכירות של החברה עומד על 0.6 זה אומר שעל כל 0.6$ של שווי חברה היא יודעת לייצר מכירות של 1$.
הוא לוקח בחשבון רק את שווי השוק של המניה ואת המכירות שהיא מבצעת,
לכן יהיה ניתן לחשב את מכפיל המכירות גם אם הרווח של המניה הוא שלילי.
לרו"ח של חברות יש הרבה טריקים שהם מבצעים מעת לעת על מנת להשפיע על הדוחות הכספיים של המניה,
את הטריקים הללו הם כמעט ולא יכולים לבצע כאשר מדובר בשורת המכירות של החברה.
אפשר להשוות בין חברות דומות מאותו סקטור באמצעות Price To Sales Ratio.
אפשר להשתמש במכפיל המכירות P/S במידה ורוצים לסנן מניות בקלות באמצעות מסנן מניות,
יש הרחבה על הנושא הזה בהמשך הסקירה.
תוכלו למצוא מכפיל מכירות מאוד נמוך גם בחברות שאינם רווחיות.
בסופו של יום מכפיל P/S מתייחס רק לשווי השוק של החברה ולהכנסות שהיא מייצרת,
הוא לא לוקח בחשבון חובות קיימים של החברה ולא מתייחס כלל לשורת הרווח.
בתחילת דרכם חברות עובדות על פיתוח מוצר כלשהו,
הם מקבלות שווי שוק מסוים אפילו ללא מכירות או עם מכירות נמוכות מאוד בגלל הרעיון ותחילת הפיתוח שלו.
כתוצאה מכך יתכנו מצבים בהם מכפיל המכירות במניה מסוימת יהיה מאוד גבוה מכיוון שאין מכירות כרגע,
רק בעתיד כשהמוצר יצא לשוק יהיו מכירות ולכן במצבים כאלה שימוש בו יהיה פחות יעיל.
השוואה בין חברות באמצעות מכפיל P/S רלוונטית אך ורק כאשר מדובר בחברות דומות מאותו סקטור,
זה לא יהיה רלוונטי להשוות באמצעותו בין חברות מסקטורים שונים.
מכפיל מכירות לגמרי יכול להיות שימושי במצבים מסוימים,
הרבה משקיעים מעדיפים להשקיע דווקא במניות בהם מכפיל המכירות נמוך מ1.
אך עם זאת לא הכל קם ונופל על פיו,
מכפיל PS בפני עצמו זאת אינה סיבה מספיק טובה לביצוע השקעה בחברה כלשהי לטווח הארוך.
בכדי להיות משקיעים מקצועיים חשוב להכיר ולבחון מגוון רחב של נתונים פונדמנטליים נוספים לפני כניסה להשקעה,
זאת בכדי לקבל החלטה מושכלת.
אתם מוזמנים ללמוד בצורה מקצועית מגוון רחב של מונחים פונדמנטליים נוספים בקורס שוק ההון למתקדמים שאנו מציעים.
1. יש להיכנס לאתר פינביז.
2. כעת יש לרשום בעמודת החיפוש באתר את שם המניה שאותה תרצו לבחון.
אם נרצה לחפש ולבחון את מניית אמזון אז כל מה שנצטרך לעשות זה לרשום בעמודת החיפוש את הסימול של המניה AMZN.
3. כעת אנו יכולים בקלות לראות באמצעות עמודת P/S מהו מכפיל ההכנסות (Price To Sales) של אותה חברה,
בדוגמה שלנו מכפיל P/S של מניית AMZN עומד על 1.89.
ניתן לסרוק ולסנן מניות בקלות באמצעות שימוש במכפיל הכנסות.
כל מה שצריך לעשות זה להגדיר בסורק שאנחנו מחפשים מניה עם מכפיל P/S מסוים על פי דרישתנו,
לדוגמה מכפיל הכנסות P/S קטן מ1 או קטן מ2 וכן הלאה.
לאחר שליחת הסריקה נקבל באופן מידי רשימת מניות על פי הסינון שהגדרנו בסורק,
באמצעות שימוש בסורק מניות ניתן לאתר בצורה נוחה חברות רלוונטיות לחיפוש שלנו תוך שניות בודדות.
התשובה היא לא,
לא נהוג להשקיע על פי נתון פונדמנטלי בודד אלא יש לבצע מחקר מעמיק לפני כניסה להשקעה כלשהי לטווח הארוך.
אם בחרתם להשקיע על בסיס פונדמנטלי אז לגמרי יש חשיבות לבחינת מגוון הנתונים לעומק,
נתון אחד חיובי לא בהכרח מעיד ששאר הנתונים הם חיוביים,
גם נתון אחד שלילי לא בהכרח יפסול לחלוטין השקעה במניה אלא יש להתייחס לכל מקרה לגופו.
זכרו שבסופו של יום חברה מסוימת יכולה להיות גם עם מכפיל הכנסות P/S גבוה ולמרות זאת מחיר המניה שלה עדיין יעלה בחדות למשך זמן מה.
נציין מעבר לכך שחשוב לשים לב לזה שכאשר מבצעים מסחר יומי במניה מסוימת אז מכפיל ההכנסות הוא נתון לא מהותי,
בסופו של דבר עוד לפני סגירת המסחר אתם תשאפו לסגור את הפוזיציה במניה ולכן זה לא יהיה יעיל להיעזר במכפילים במקרה הזה.
מכפיל הכנסות (P/S) הוא אחד מהנתונים הפונדמנטליים אשר ניתן וראוי לבחון לפני השקעה בחברה כלשהי.
אך עם זאת יש לציין כי אי אפשר להסתמך רק עליו ויש לבצע בדיקות ובחינות נוספות,
הן בהיבט הפונדמנטלי וכמובן שגם בהיבט של ניתוח טכני ומגמות במניה במידה ואתם סוחרים לטווח קצר יחסית.
זכרו שלעתים מכפיל ההכנסות עשוי להשתנות בין הסקטורים והמצבים השונים בכלכלה.
ישנם סקטורים ומצבים מסוימים שבהם P/S נמוך לא בהכרח מבטא הזדמנות קניה,
לעומת זאת ישנם סקטורים ומצבים אחרים שבהם P/S גבוה באופן קיצוני לא בהכרח יבטא הזדמנות למכירת המניה.
בנוסף חשוב לזכור שתמיד יש לייחס חשיבות לתמונה הפונדמנטלית המלאה במניה,
לא נהוג לתת משקל יתר רק לנתון ספציפי אחד ולכן זה יהיה פחות יעיל להסתמך על מכפיל מכירות P/S לבדו.
אני מקווה שהסקירה שלנו על P/S Ratio היתה לימודית עבורכם.
אם אהבתם את התוכן שלנו אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם לשוק ההון, בקבוצת הוואטסאפ השקטה או בקבוצת הפייסבוק שלנו.
במידה ותרצו להעמיק בנושאים נוספים רלוונטיים מהבלוג שלנו,
אתם מוזמנים לבצע זאת בקלות דרך הקישורים המצורפים:
תוכלו למצוא עוד סקירות בסגנון גם בבלוג שוק ההון שלנו (:
*כל האמור בסקירה הינו דעתי האישית בלבד ואין לקחת כהמלצת מסחר או ייעוץ השקעות מכל סוג שהוא.
מכפיל הכנסות, מה זה מכפיל הכנסות? חישוב מכפיל הכנסות, PS Ratio, P/S Ratio, מכפילים במניה, Price to sales ratio, מה זה מכפילים במניות?, ניתוח פונדמנטלי מכפילים, מכפילים בשוק ההון, Price Sales Ratio, מכפיל של מכירות, מכפיל של הכנסות.
אהבתם את הפוסט? שתפו עם חברים בלחיצת כפתור:
מעוניינים לסחור בבורסה האמריקאית דרך ברוקרים מובילים?
סידרנו לכם הטבות משתלמות וביצענו עבורכם השוואת עמלות מסחר בבורסה האמריקאית:
לחצו כאן לקבלת פרטים מלאים
מעדיפים לסחור בבורסה הישראלית?
דאגנו לכם להטבות עבור מסחר דרך בתי ההשקעות הישראלים וביצענו עבורכם השוואת עמלות:
לחצו כאן לקבלת פרטים מלאים
מעניין אתכם להתחיל להתמקצע במסחר והשקעות בשוק ההון?
אתם מוזמנים לצפות בהיצע קורסי המסחר שאנו מציעים:
לחצו כאן בכדי לצפות בהיצע הקורסים
אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם ברשתות השונות:
לטלגרם שלנו לחצו כאן – (שם עיקר הפעילות)
לקבוצת הוואטסאפ השקטה לחצו כאן
לאינסטגרם שלנו לחצו כאן
לקבוצת הפייסבוק שלנו לחצו כאן
פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך:
אינדיקטור Volume, מה זה ווליום?, מה זה נפח מסחר?, ווליום בגרף של מניה, ווליום בגרף של מטבע. הקדמה: קיימים מתנדים
מכפיל PEG, נוסחת חישוב מכפיל רווח צמיחה, איתור מכפיל צמיחה ואיך משתמשים בו בצורה נכונה? הקדמה: כאשר אנו רוכשים מניה
קורס מסחר סווינג + קורס מסחר יומי – תכנית ההכשרה המלאה למסחר סווינג ומסחר יומי בשוק ההון מבית TradingIL תכנית
אופציות למתחילים מה זה אופציה ואיך סוחרים באופציות? המדריך למתחיל באופציות אופציות למתחילים מה זה אופציה ואיך סוחרים באופציות? המדריך
איך עושים שורט על מניות? מה זה שורט? הכל על שורט (Short) ואיך ניתן להרוויח מירידות. מה זה שורט? שורט
מה זה ניתוח טכני?, איך לנתח טכני?, איך לקרוא גרף בצורה מקצועית? הקדמה: בתור סוחרים בשוק ההון עלינו למצוא את